Sprievodca výberom správneho detského bicykla pre dieťa
Výber správneho detskéhobicykla môže byť pre dieťa kľúčovým zlomom pri budovaní pozitívneho vzťahu k pohybu. Dôležité je preto zvoliť správnu veľkosť a typ detskéhobicykla, na ktorom sa vaše dieťa bude cítiť bezpečne a sebavedomo. Pri výbere správneho modelu detskéhobicykla sa odporúča zapojiť aj ich budúcich majiteľov. V prvom rade práve oni sú tí, ktorí detskýbicykel používať budú a preto je potrebné zvoliť model, ktorý korešponduje s ich vkusom a očakávaniami.
Čo je však dôležitejšie ako samotný vzhľad bicykla?
V prvom rade si treba ujasniť účel, na ktorý sa detskýbicykel kupuje. Zvážiť treba vek, skúsenosti a terén, na ktorom dieťa plánuje jazdiť. Na základe toho môžeme spraviť prvý krok, a to je určenie typu detskéhobicykla. Nie je totiž jedno, či bude vaše dieťa jazdiť po meste, v lese alebo v partii bmx obľúbencov.
Rozmery detských bicyklov
Rozmerydetskýchbicyklov sa uvádzajú v palcoch a závisia od veku a výšky vášho dieťaťa. Dôležité je riadiť sa výškou postavy či dĺžkou nôh, ktorú najlepšie odmeriate od rozkroku smerom dole.
Na vytvorenie predstavy uvádzame rozdelenie:
12‘‘ pre 1 – 3 roky s dĺžkou nôh: 35 – 42 cm, 16‘‘ pre 3 – 6 rokov s dĺžkou nôh: 45 – 52 cm, 18‘‘ pre 4 – 7 rokov s dĺžkou nôh: 52 – 55 cm, 20‘‘ pre 5 – 8 rokov s dĺžkou nôh: 55 – 63 cm, 24‘‘ pre 8 – 12 rokov s dĺžkou nôh: 60 – 72 cm, 26‘‘ pre 12 a viac rokov s dĺžkou nôh: viac ako 70 cm.
Kedy kúpiť prvý bicykel?
Vekové rozpätie, v ktorom sa odporúča kúpa prvého detskéhobicykla sa pohybuje medzi 1 až 3 rokmi. V tomto období sa dieťa oboznamuje s vlastnosťami detskéhobicykla, s pôsobením vonkajších faktorov a terénu. Pre tých najmenších sa odporúča zaobstarať detskýbicykelspomocnýmikolieskami, ktoré zodpovedajú za bezpečnosť pri prvých krokoch.
Nezabúdajte, že správny čas pre odňatie pomocnýchkoliesok je stále individuálny. Medzi rokmi 4 až 8 by si už dieťa malo vybudovať správnu rovnováhu a koordináciu. Najčastejšie k tomu dochádza po dovŕšení piateho roku života. Zo strany rodičov sa vyžaduje nepretržitá trpezlivosť a pomoc pri získavaní stability a sebavedomia pri jazde na detskombicykli bez pomocných koliesok.
Pre skúsenejších jazdcov
Deti, ktoré dovŕšili 12 rokov života majú širší výber čo sa týka typubicykla. V prvom rade je potrebné ujasniť si cieľ, na ktorý sa bicykel používa. Potom, je možné rozhodovať o kúpe horského bicykla, cestného bicykla, trekingového bicykla, bmxmodelu alebo iných typovbicyklov v rámci ponuky na trhu.
Na čo ešte nezabudnúť:
Váhubicykla je dobré zvažovať až v neskoršom veku, kedy je praktickejšie zakúpenie ľahšiehobicykla. V mladom veku je však dôležitá stabilita a preto je výhodou i vyššia váha bicykla. Pri výbere správneho typu je lepšie zvoliť menej plastových komponentov a zamerať sa na stabilnejšie kovové konštrukcie.
Bez ohľadu na vek mladýchcyklistov je v každom prípade žiadúce zabezpečenie ochrannej cyklo-prilby na hlavu. V rámci týchto doplnkov je na trhu taktiež niekoľko možností. Rozhodnutie o farbe a veľkosti je už len na vás.
Na tomto webe používame cookies pre štatistické a reklamné účely s cieľom vylepšovať používateľský zážitok alebo neskôr zobrazovať relevantné reklamy.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup je nevyhnutne potrebný na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si odberateľ alebo užívateľ výslovne vyžiadal, alebo len za účelom vykonania prenosu oznámení prostredníctvom siete elektronických komunikácií.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické uloženie alebo prístup, ktorý sa používa výhradne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na vytvorenie užívateľských profilov za účelom zasielania reklamy alebo sledovania užívateľa na webových stránkach alebo niekoľkých webových stránkach na podobné marketingové účely.